Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Op basis van onderzoeksresultaten en feed-back van proefscholen is een actieprogramma tegen pesten ontwikkeld dat op drie nieveaus werkt : - op schoolniveau is uitgewerkt hoe scholen een gedragscode tegen pesten kunnen uitwerken en op welke wijze de schoolstructuur dit proces kan ondersteunen. Op groepsniveau : in de klassen wordt gestart met de video. Daarop volgt een reeks van 8 tot 12 lessen met actieve werkvormen zoals groepswerk en rollenspel. Op begeleidingsniveau : in het luik individuele gesprekken komen achtergrondskenmerken van pestkoppen en slachtoffers, van belang bij gesprekken, aan bod. Ze vormen de basis voor de individuele contactnamen met de kinderen en adolescenten. Het programma is geschikt voor gebruik in het basisonderwijs en in het secundair onderwijs. (Bron: boekcover) De film vertelt het verhaal van Arne en Lien, een jongen van 14 jaar en een meisje van 12 jaar, die beiden gepest worden. In de film wordt één schooldag gevolgd. De aansluitende didactische versie bevat 6 fragmenten uit de film waarbij telkens één personage of één gebeurtenis gevolgd wordt. Elk fragment vormt de start van een klasgesprek of een rollenspel. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Pesten --- Leerlingen. --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pesten --- 455.1 --- pesten --- pesterijen op school --- schoolmaatschappelijk werk --- rollenspel --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Pesten op school --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- school --- preventie --- scholen --- 419.3 --- 371.21 --- 371.3 --- Overige vormingsgebieden --- Onderwijs --- Preventie --- Didactics of social education. --- Personality development. --- Social problems. --- Teacher education. Teacher's profession. --- onderwijs. --- pesten. --- Social problems --- Personality development --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of social education --- onderwijs
Choose an application
Het aangeboden pakket bestaat uit een videoband 'sociaal vaardig' en een begeleidend handboek. De video is onontbeerlijk voor het realiseren van het programma. Het handboek is een praktische gids bij de video. Hierin wordt duidelijk beschreven hoe u een programma over sociale vaardigheden concreet moet aanpakken. Bij de handleiding zijn ook enkele hulpmiddelen gevoegd (huiswerkbladen, observatieformulieren, ...) zodat u onmiddellijk aan het werk kan met een groep jongeren. Dit programma biedt de mogelijkheid om tieners en adolescenten bepaalde sociale vaardigheden bij te brengen. Via diverse technieken kunnen aldus de volgende vaardigheden geoptimaliseerd worden: iets vragen, luisteren, een kort gesprek voeren, 'nee' zeggen, iets bespreken, kritiek krijgen, kritiek geven, boosheid uiten, teleurstelling uiten, een compliment geven. Daarbij beogen de auteurs zowel kennisvermeerdering als gedrags- en belevingsverandering. (Bron: covertekst)
Agogiek. --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- adolescenten --- sociale vaardigheden --- Didactics of social education --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Begeleiding --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- communicatie --- jongeren --- secundair onderwijs --- sociale opvoeding --- tieners --- 305.9 --- 361.521 --- Boosheid --- Communicatie --- Kritiek --- Luisteren --- Sociale vaardigheden --- 433.4 ) Sociale vaardigheden --- 433.4 --- communicatietheorie --- gevoelens --- rollenspel --- sociaal vaardig (ler) --- 37.032 --- Begeleiding --- Emoties --- Jeugd --- Jongerenbegeleiding --- Sociaal-agogische vaardigheden --- 031211.jpg --- Sociale vaardigheden: adolescenten --- 691 --- Sociale psychologie ; overige onderwerpen --- 007 --- Pedagogie en didactiek --- Contains audio-visual material --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Methodiek --- Adolescenten --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Adolescent --- #KVHB:Video --- #KVHB:DVD --- Jongere
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|